برگزاری جشن یلدا

جشن یلدا یکی از جشن های باستانی کشور عزیزمان ایران است. از قدیم الایام خانواده‌های  ایرانی اولین شب فصل زمستان را که بلندترین شب سال نیز هست، جشن می‌گرفتند و به این بهانه همه اعضای خانواده دور هم جمع می‌شدند.

امروزه نیز خانواده‌های ایرانی به این رسم زیبا و ماندگار وفادار مانده‌اند و شب یلدا یا خودمانی تر همان “شب چله” فرصتی شده است برای گردهم‌آمدن کسانی که ممکن است به خاطر گرفتاری و مشغله‌های فراوان در طول سال کمتر همدیگر را ببینند.

چند سالی می‌شود که مدارس نیز به‌جهت ارج نهادن به این سنت حسنه جشنی تحت عنوان جشن یلدا برگزار می‌کنند و تلاش می‌کنند روزی خاطره انگیز را برای دانش آموزان رقم بزنند.یادمان باشد یلدا فرصت مناسبی است برای آموزش فرهنگ بهتر زیستن و بیشتر همدیگر را دوست داشن است.

به همین مناسبت شنبه سی آذر ماه 1398 در نمازخانه آموزشگاه جشن با شکوهی برپا شد و در این جشن دانش آموزان با اجرای نمایش،شاهنامه خوانی و .. لحظات شیرینی را کنار دوستان خود ساختند.

همچنین مسابقه میوه آرایی بین دانش آموزان پایه های مختلف برگزار شد.به برترین های این مسابقه جوایزی اهدا شد.روز قبل از برگزاری مراسم از دانش آموزان خواسته شد تا با کمک به دانش آموزان نیازمند،آنها را در شیرینی این جشن سهیم کنند.


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 1/20